Czy na pisaniu kryminałów można zarobić? Odpowiedź wydaje się oczywista, gdy spojrzy się na autorów, którzy potrafią sprzedać swoje książki w milionach egzemplarzy. Ale ile konkretnie? Miesięcznik Forbes, zajmujący się tematyką biznesową, przeprowadził ciekawy wywiad z „Królową Szwedzkiego Kryminału”, w którym możemy się dowiedzieć m.in. ile konkretnie udało jej się zarobić na samej sprzedaży swoich książek.


Pytanie wydaje się ciekawe szczególnie biorąc pod uwagę biznesową przeszłość autorki, bo przecież nie dość, że Camilla Läckberg skończyła studia ekonomiczne to przed pisaniem pracowała w jednej z korporacji finansowej.

Ile zarobiłaś na pisaniu?

Nie znam dokładnej kwoty. W przybliżeniu 250 mln koron, czyli około 25 mln euro. Ale oczywiście to nie jest zarobek netto, od tego trzeba jeszcze odjąć podatki, koszty agencyjne i wiele innych.

Jest to kwota, która niewątpliwie robi wrażenie ale porównując ją z gażami aktorów grających w filmach ze szczytu boxoffic, to suma ta przestaje aż tak imponować. Dla porównania kwoty rzędu 30 mln dolarów, zarabiają oni w ciągu jednego roku. I tak Leonardo DiCaprio, w 2014 roku, czyli roku, w którym premierę miał „Wilk z Wall Street”, zarobił niecałe 40 mln dolarów.

Nie zapominajmy jednak, że autorka „Sagi o Fjällbace” nie zarabia jedynie na pisaniu. Jest jedną z najbardziej popularnych celebrytek w Szwecji, często udziela się w mediach oraz występuje w reklamach.

W kwietniu 2019 roku wyszła najnowsza książka Läckberg „Złota klatka”. Książka pomimo niezbyt przychylnych recenzji czytelników oraz dziennikarzy i tak świetnie się sprzedała zajmując przez kilka tygodni po premierze pierwsze miejsca na liście sprzedaży. Nawet dzisiaj, blisko pół roku po pojawieniu się tego tytułu na rynku, zajmuje on wysokie miejsce na liście najlepiej sprzedających się książek w salonie EMPIK.

Camilla Läckberg poza „Złotą klatką” oraz „Sagą o Fjällbace”, na którą składa się dziesięć książkę, wydała również serię książek dla dzieci oraz dwie książki kucharskie.

Cały wywiad dostępny jest w papierowej wersji magazynu. Możemy się z niego dowiedzieć wiele ciekawych informacji związanych z marketingiem w tej branży oraz jak budować markę autora.

źródło: forbes.pl, własne